Nuffnang

Isnin, 11 Mac 2013

Kisah Seorang Bapak Yang Tiba-Tiba Tidak Percaya Sumpah Laknat Anaknya Sendiri...


Selepas mahkamah memutuskan untuk membebaskan Anwar Ibrahim dari tuduhan meliwat Saiful kerana masalah teknikal pada Januari 2011, Azlan Lazim (ayah Saiful) datang berjumpa seorang pemimpin UMNO dan menyatakan kekesalan beliau terhadap keputusan Mahkamah.

Pada pertemuan itu beliau menyatakan tentang masa depan dia dan anaknya berikutan keputusan itu. Beliau mengadu tidak ada kerja dan tidak ada wang. Beliau meminta seorang pemimpin Umno itu dapatkan RM5 juta untuknya.

Dalam tempoh itu sehinggalah ke penghujung tahun 2012 Azlan berjumpa ramai pemimpin UMNO untuk mendapatkan RM5 juta. Namun beliau gagal sehinggalah beliau ada mengeluarkan ungkapan akan pergi kepada Anwar jika tuntutannya tidak dipenuhi....! Ugutan itu tidak dipedulikan oleh orang-orang Umno....

Perkara berkenaan sampai ke pengetahuan Johari Abdul wakil rakyat PKR. Bermula saat itu dia mula mencari jalan bagaimana boleh berjumpa ayah Saiful. Akhirnya dia berjaya....

Perkara berkenaan dibawa ke pengetahuan Azmin Ali. Peringkat awal mereka membiarkan dulu dengan niat untuk menguji sejauh mana kebenaran atau keikhlasan Azlan.

Dalam tempoh ujian tersebut mereka meminta Azlan menghubungi mana-mana orang UMNO yang beliau pernah minta RM5 juta agar meminta RM1 juta. Tuntutan dikurang sebanyak RM4 juta dengan harapan ada orang-orang UMNO akan memberinya kerana jumlah telah banyak dikurangkan.

Namun orang-orang UMNO yang dihubungi Azlan masih gagal memberinya RM1 juta. Di sini Allah telah menyelamat dan melindungi UMNO. Jika ditakdirkan ada orang-orang UMNO yang memberi Azlan RM1 juta ketika itu maka akan gegak gempitalah satu negara bahawa UMNO merasuah ayah Saiful untuk menutup mulutnya daripada menceritakan kebenaran kes liwat yang dihadapi anaknya.

Permintaan RM1 juta itu adalah perangkap yang dipasang oleh ayah Saiful seperti yang dirancang oleh Azmin dan Johari Abdul. Azlan juga diminta untuk memujuk Saiful agar membuat pusingan U bersama dengannya. Namun Azlan gagal dan bergaduh dengan Saiful sehingga keluar dari rumah yang didiaminya bersama Saiful.

Namun begitu Azlan diminta oleh Azmin dan Johari agar tidak putus asa dan terus memujuk Saiful. Hubungan Azlan dengan Saiful kembali pulih. Tetapi usahanya masih lagi terbantut.

Sehinggalah muncul cerita penglibatan Anwar dalam insiden di Lahad Datu seperti yang dilaporkan oleh pihak perisikan Filipina membuatkan Anwar mula gelabah dan kelam kabut kerana pekungnya telah pecah.

Lalu untuk menutup isu berkenaan Azlan diminta muncul dalam keadaan tergesa-gesa dan masih lagi tidak bersiap sedia serta tanpa Saiful bersamanya.

Atas sebab itulah sidang media Azlan diadakan secara tertutup di sebuah kondominium yang ada kaitan dengan Azmin Ali di Ampang, dan hanya wartawan terpilih pro-Pembangkang sahaja yang dijemput.

Azlan dijanjikan RM5 juta dan turut diberi keyakinan bahawa Anwar akan menjadi PM selepas PRU ke 13 nanti. Bayaran RM5 juta itu dibahagikan kepada 3 fasa. Setiap fasa pula terbahagi kepada beberapa bahagian.

Baca seterusnya di sini

Tiada ulasan: