Nuffnang

Sabtu, 13 Julai 2013

Keistimewaan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam - Siri I

Kalaulah bangsa manusia tahu siapa sebenarnya baginda Rasulullah SAW, tentu sekali bangsa manusia akan terperanjat besar. Pada umumnya umat manusia hanya tahu MUHAMMAD itu nabi terakhir, pesuruh Allah, kekasih Allah dan utusan Allah tak lebih dari itu, tetapi siapakah gerangan manusia yang tiada bayang2 dimuka bumi ini?

Setiap bentuk dan kehidupan di dunia ini ada bayang-bayangnya tersendiri. Dialah Ahmad awal dan Ahmad akhir. Kalaulah manusia tahu dialah yang empunya segalanya dibumi ini dan diseluruh galaksi dan cakerawala. Alangkah bertuahnya jika manusia yang tahu rahsia sebenar Nabi Muhammad SAW.

Mari kita renungkan bersama, ada satu firman Allah dalam Al-Quran, yang berbunyi : "Sedangkan Allah dan sekelian para malaikat memuji berselawat keatas Nabi Muhammad". Siapa memuji siapa? Bukankah sepatutnya Muhammad memuji Allah, tetapi Allah memuji Muhammad. Mulia sungguh darjat Nabi Muhammad SAW dan hanya manusia yang sempurna akal dan ilmunya yang dapat menerima dan memahami siapakah Rasulullah SAW yang sebenarnya.

Semua sedia maklum satu mukjizat Nabi Muhammad SAW adalah baginda tidak mempunyai bayang kerana baginda itu sendiri adalah cahaya. Rahmatan Lilalalmin.

Baginda dibangkitkan untuk menyempurnakan akhlak yang terpuji. Baginda itu Nur Muhammad, cahaya atas cahaya. Allahu Rabbi.

Ini adalah sebahagian rambut Rasulullah SAW  Rambut ini apabila disuluh tiada bayang. Jelas, ini adalah rambut junjungan besar baginda Rasulullah SAW. Rambut baginda masih hidup walaupun jasad baginda sudah tiada. Buktinya apabila rambut ini dipotong, ia akan kembali kepada panjang asal.

 Sollu alan Nabi...


 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ، إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ 

Allahumma salli `ala muhammadin wa'ali muhammad, kama sallayta `ala ali ibrahim, innaka hamidun majid, Allahumma barik `ala muhammadin wa'ali muhammad, kama barakta `ala ali ibrahim, innaka hamidun majid -


والله أعلم بالصواب
Wallahua'lam.
(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)

Tiada ulasan: