Nuffnang

Khamis, 30 Januari 2014

@barisanasional (BN) Benci @anwaribrahim? @NajibRazak @MuhyiddinYassin

Kata orang dulu-dulu; kalau kita menegur, marah, dan sentiasa menyebut-nyebut akan sesuatu perkara, itu bermaksud kita mengingati atau lebih tepat lagi kita menyayangi akan perkara tersebut. Sebaliknya, jika kita benci akan sesuatu perkara, kita tidak akan peduli malah akan memulaukan perkara tersebut.

Dewasa ini ramai yang tidak berkenan dengan tindakan Lee Chin Cheh meletakkan jawatan sebagai ADUN N25 Kajang. PP pula tidak bermaksud untuk mengulasnya.

Namun begitu, lebih ramai lagi yang tidak berkenan, atau dengan kata lain membenci tindakan Datuk Seri AnWar Ibrahim memanipulasi segala ruang dan peluang bagi mencapai hasratnya untuk menakluk Putrajaya.

Sehinggakan ada beberapa teman memuat naik kenyataan di laman sosial yang kata-katanya seperti berikut "Tak dapat jadi PM, jadi MB pun jadilah". (Dialog yang diubah dari filem Seniman Bujang Lapok).

Persoalannya, adakah pemimpin, penyokong, individu dan pihak yang mesra BN benar-benar membenci AnWar Ibrahim? Kelihatannya tidak. Ini kerana, saban hari berbicara dan mengungkit-ungkit akan AnWar Ibrahim.

Pihak media yang mesra BN juga seolah-olah terhegeh-hegeh mengejar individu yang lebih dikenali sebagai AnWar Al-Juboori bagi melariskan berita yang disiarkan. Sidang media, walkabout, siri ceramah dan program yang dihadiri individu yang dihalang memasuki Jepun ini dipenuhi dengan pelbagai latar pengamal media. Seolah-olah AnWar Al-Juboori merupakan sumber berita utama kepada mereka.

Berbalik kepada kenyataan PP di atas, ternyata bahawa pemimpin BN, penyokong BN, pihak yang mesra BN, pengamal media, individu, dan rakyat Malaysia tidak membenci Datuk Seri AnWar Ibrahim. Malah menyayanginya dan mengharapkan supaya individu ini terus hidup dan tidak mati. Ini bagi kelangsungan hidup hampir 29 juta rakyat Malaysia yang menjadikan politik sebagai sumber pendapatan.

Namun begitu, jika benar benci akan Datuk Seri AnWar Ibrahim, saya menyeru semua pihak supaya memulaukan individu ini. Maksudnya, hentikan segala bicara dan liputan. Hentikan segalanya untuk satu tempoh tertentu. Mungkin sehari, seminggu, sebulan, setahun atau selama-lamanya.

Adakah mampu dilakukan? Jika jawapannya 'YA' memang jelas bahawa anda merupakan pihak yang bertindak seperti yang dikatakan. Tetapi, jika jawapannya 'TIDAK' amat jelas bahawa anda merupakan 'Penyokong Tegar' Datuk Seri AnWar Ibrahim.

PP sendiri menjadikan bahawa artikel ini merupakan yang terakhir menyebut nama Datuk Seri AnWar Ibrahim sehinggalah hari kematiannya.


Kepada pembaca blog PP ini hanya frasa ini ingin diungkapkan : 'tepuk dada tanya hati'.

2 ulasan:

Anak Bukit Jelutong berkata...

Selaku orang kampung saya cukup setuju dengan kaedah ini.

Kalau dah benar-benar benci dan marah usah langsung disebut-sebut.

Jangan layan terus.

Lu lu, gua gua.

parangpanjang berkata...

Ayuh kita padam nama beliau dari kamus hidup.