Nuffnang

Ahad, 19 Januari 2014

Penyanyi Bertudung Dihalau Turun Pentas


Selepas kontroversi seorang guru mualaf, Choi Yi Shan, 25, diarahkan untuk membuka tudung semasa mengajar di SJKC Nan Ya, Teluk Sengat, Johor, malam tadi diskriminasi yang sama dikenakan kepada seorang penyanyi yang membuat persembahan di Roof Lounge, Pusat Konvensyen Sime Darby, Bukit Kiara.

Marinatasha Isnariah Mustapar, 33, yang sepatutnya menyanyi bersama band Rufus dimalukan dengan diarahkan turun daripada pentas utama ketika majlis Makan Malam Tahunan CASTMET 2014 iaitu sebuah syarikat pemaju hartanah yang berpusat di Plaza Damas, Sri Hartamas.

“Saya rasa sangat malu kerana sudah bersiap sedia mengambil tempat di atas pentas dengan mikrofon. Saya terpaksa mengemaskan buku nota lirik dan membawa turun bersama note stand,” jelas Marina yang kecewa diaibkan di hadapan lebih kurang seratus tetamu pada insiden jam 8.00 malam tadi.

Shannon Yong berbaju biru

Arahan berbaur perkauman tersebut dikeluarkan oleh Pengarah Kewangan CASTMET, Shannon Yong. Menurut Marina lagi, Shahnon ada menemuinya sebelum acara berlangsung dengan meminta dia mencari penyanyi ganti yang tidak bertudung untuk menjayakan persembahan tersebut.

Baca seterusnya di sini

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1. Kita PELU buat senarai BABI2 yg menggugat KEAMANAN NEGARA

2. Kita musnahkan SATU PER SATU mcm ENAM JAHANAM..

Lepastu BABI2 ini akan mengamok & mati dgn sendirinya

Tanpa Nama berkata...

Itulah Nasib Melayu....! JIka Perdana Menteri Pun dipermainkan inikan rakyat biasa...Mana tindakan Pemimpin/Pejuang Melayu - Dengan berdemo dan Berpekik melolong kat jalan raya atau depan bangunan siapa yang takut...? PR buat demo siap terbalik kan kereta Polis sampai polis nak tangkap pun kena fikir dan tanya Pendakwa Raya dulu...hahaha..Melayu Oh Melayu..

Kome Sokmo berkata...

Sikap toleransi d malaysia hanya org melauu shj yg ada. Bangsa lain x pedulikan org lain walima sensitiviti agama lain.

MELAYUJATI berkata...

Acara pun maksiat, Allah dah jadikan peristiwa itu sebagai untuk menghalang perempuan bertudung itu dari terjebak dengan maksiat...fikir positif

Tanpa Nama berkata...

mana perginyaulamak baru PAS mujahit...kalau kristian berkejar ke gereja membela kaum kristian kerana islam pas syiah perlu ada telorensi di Malaysia...dalam kes penyanyi ni bertudung kena halau dari pentas mujahit dah tak ade telor'langsi lagi...mujahid kes muslim sweeden kenapa ko senyap...anwar Ibrahim konon juara hak asasi senyap...paling malang lebai malang pas aroon din...ulamak pas dah jadi tukun campak dalam laut ahakss...