Nuffnang

Rabu, 4 November 2015

Alunan Zikir Perdana Di Putrajaya


Kira-kira 300 ulama dan tokoh agama dari dalam dan luar negara dijangka menghadiri majlis Zikir Perdana yang akan diadakan di Masjid Putra, Presint 1, Putrajaya, Sabtu ini.

Beberapa ulama besar dari 11 negara termasuk Arab Saudi, Turki, India, Syria, Indonesia, Pakistan, Amerika Syarikat (AS) dan Kanada telah mengesahkan untuk hadir.

Zikir Perdana yang bertemakan 'Selamat Datang ke Taman Syurga Di Dunia' itu dianjurkan oleh Pertubuhan Tarekat Muktabar Malaysia (PERTAMA).

Himpunan terbesar ahli zikir itu dijangka mengumpulkan lebih 30,000 orang.

Setiausaha Agung PERTAMA, Sheikh Abd Kareem Said Khadaied, berkata himpunan zikir itu diadakan julung-julung kalinya dan mendapat sokongan penuh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

"Kita memohon para hadirin datang selepas Asar dengan membawa sejadah sendiri dan berpakaian putih bagi lelaki manakala hitam bagi perempuan," katanya pada sidang media di Solaris Dutamas, hari ini.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi akan merasmikan Zikir Perdana seterusnya melancarkan PERTAMA pada majlis tersebut.

Majlis Zikir Perdana itu akan bermula jam 5 petang hingga 10 malam dimulakan dengan perarakan ulama dan tokoh agama dari ke dalam Masjid Putra.

2 ulasan:

PAK HARIS berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
IBU TUTI TKI SINGAPUR berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.