Nuffnang

Isnin, 21 Januari 2013

Maliki Kekal Terajui MBM

Mohammed Maliki
SUBANG JAYA – Ura-ura berlakunya pertandingan bagi merebut jawatan tertinggi dalam Mesyuarat Perhimpunan Agung Tahunan (MPAT) kali ke-61 Majlis Belia Malaysia (MBM), ternyata tidak kesampaian apabila Jais Abdul Karim menarik diri daripada mencabar Presiden, Mohammed Maliki Mohammed Rapiee.

Dalam satu pertemuan, beliau menyatakan, keputusan tersebut didorong menjaga kepentingan organisasi. Jelasnya: “Atas dasar tersebut saya telah mengambil keputusan untuk menarik diri dari pertandingan merebut jawatan Presiden MBM. Saya tidak mahu berlaku ‘menang jadi arang, kalah jadi abu’. Ianya langsung tidak menguntungkan mana-mana pihak”.

Jais Abdul Karim
“Permainan politik juga amat ketara dalam pemilihan ini. Politik kepartian sudah meresapi MBM. Ia wajar dibanteras segera bagi mengelakkan terjadi perkara yang lebih buruk lagi di masa akan datang,” katanya. 

Seramai 370 orang perwakilan dari 39 badan gabungan MBM menghadiri MPAT yang sepatutnya diadakan pada tahun lalu bagi memilih Ahli Jawatankuasa Kerja sesi 2012 hingga 2014.

Dari tinjauan yang dilakukan, pemilihan kali ini juga mendapat liputan meluas melalui media sosial antaranya blog, facebook dan twitter. Pelbagai akaun diwujudkan untuk berkempen dan menyerang lawan sehingga menyentuh hal peribadi.

Sepanduk dan poster juga hampir memenuhi ruang legar dewan persidangan yang terletak di aras 5 dan perkarangan Hotel Summit USJ Subang Jaya. Pelbagai kata-kata dimuatkan dalam sepanduk dan poster bagi memancing undi perwakilan.

Tiada ulasan: