Nuffnang

Isnin, 13 Mac 2017

Kisah Di Taman Desa, Kuala Lumpur

1) Sabtu 11 Mac 2017 satu keluarga melayu telah menyewa dewan di Pusat Komuniti Taman Desa (dalam Parlimen Seputeh) untuk satu majlis perkahwinan.

2) Tiba-tiba Ahli Parlimen Seputeh (DAP), Teresa Kok bersama segerombolan pengikut-pengikutnya dan pengamal-pengamal media telah datang ke depan dewan tersebut untuk mengadakan satu demontrasi dan sidang media bagi membantah cadangan menjadikan tapak dewan tersebut sebagai perumahan mampu milik di masa akan datang.

3) Tuan rumah majlis kenduri yang tidak tahu apa-apa telah terpinga-pinga dan merasa malu dengan tindakan Teresa Kok. Kerana tindakan itu memalukannya di kalangan tetamu-tetamu yang hadir ke majlis kendurinya.

4) Wakil tuan rumah telah berjumpa dengan kumpulan yang dibawa Teresa Kok dan telah berlaku satu pertengkaran. Mereka memberi alasan mahu mengadakan sidang media di situ. Sedangkan untuk mengadakan satu sidang media bukankah lebih baik Teresa adakan di pejabatnya yang terletak tidak jauh dari situ?

5 . Sebagai seorang wakil rakyat yang telah lama, adalah sangat mustahil Teresa Kok tidak memahami adat dan resam masyarakat berbilang kaum di Malaysia. Mengganggu majlis kenduri orang adalah sesuatu yang bertentangan, bukan saja dengan adat bangsa melayu, tetapi bertentangan dengan adat dan norma rakyat Malaysia tanpa mengira kaum.

6) Tetapi itulah DAP. Mereka sentiasa rasa besar kepala dan berkepak. Sentiasa mahu mewujudkan pergaduhan kaum. Mereka boleh buat apa saja yang mereka suka tanpa memikirkan perasaan dan maruah bangsa2 lain. Itu dalam keadaan mereka yang belum berkuasa di Malaysia. Jika mereka berkuasa, kaum2 lain boleh dihina dan diaibkan lebih teruk dari itu.

7) Bergelora dan ada kalanya tegang hubungan antara kaum di Malaysia sejak puluhan tahun lalu adalah kerana sikap rasis dan chauvinis DAP. Kemudian mereka menyalahkan UMNO. Sedangkan puncanya dari mereka.

8) UMNO lahir tahun 1946. DAP wujud tahun 1966. Sebelum wujudnya DAP, selama 20 tahun UMNO bersama rakan-rakan dari pelbagai bangsa, tidak ada sejarah yang menunjukkan pergaduhan atau ketegangan kaum yang berlaku di Tanah Melayu.

9) Tiga tahun selepas wujudnya DAP. Iaitu pada tahun 1969 telah berlaku satu rusuhan kaum di negara kita. Puncanya kerana provokasi2 yang dilakukan oleh DAP termasuklah hendak menyapu melayu. Bermula dari detik itu ada saja berlaku perselisihan dan ketegangan antara kaum di Malaysia terutamanya antara kaum cina dengan melayu.

10) Kira-kira 18 tahun selepas itu, pada 1987 sekali lagi ketegangan kaum berlaku di negara kita. Juga berpunca dari DAP. Hingga memaksa Menteri Dalam Negeri ketika itu, Datuk Seri Dr Mahathir, mengeluarkan arahan penahanan ISA secara besar-besaran dalam OPS LALANG. Dan beberapa media cina juga diarah tutup. Tindakan itu terpaksa diambil bagi mengelak pergaduhan kaum yang lebih teruk.

11) Namun sikap rasis dan chauvinis DAP tidak berhenti setakat itu. Ada sahaja provokasi2 yang dilakukan mereka. Dimana provokasi2 itu boleh mengundang tindakan balas pihak yang diprovok. Selain dari provokasi yang dilakukan Teresa Kok hari ini, banyak lagi provokasi2 lain yang dilakukan mereka sebelum ini. Antaranya, Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Oii menghina kematian Dato’ Dr Haron Din. Ahli Parlimen PJ Selatan, Tony Pua dan Ahli Parlimen Kulai, Teo Nie Ching melakukan aksi memukul orang islam.

12) Rentetan dari sikap mereka2 yang bergelar pemimpin itulah mengundang tindakan pengikut2 dan orang ramai pula melakukan provokasi. Antaranya ada mereka yang mempertikaikan Khutbah Jumaat, dan mengatakan khutbah itu menggalakkan keganasan. Mengejek orang islam berbuka puasa dengan bah kut teh (hidangan babi). Dan banyak lagi termasuklah kejadian2 melemparkan kepala babi dan sebagainya.

13) Apabila perasaan marah mula menguasai diri pihak2 yang diprovok dan dendam telah membara, manusia boleh bertindak tanpa berfikir panjang. Maka jadilah peristiwa seperti di Low Yat.

14) Sesuatu perlu dilakukan dengan segera bagi membendung perkara ini dari terus bergelora dan berpanjangan. Sesungguhnya pergaduhan kaum itu sangat merbahaya dan boleh meruntuhkan negara yang telah sekian lama dibina.

15) Jangan biarkan DAP terus menyemarakkan api perkauman di Malaysia. Ingat DAP ingat rasis. Ingat DAP ingat pergaduhan. Sama-sama kita menyayangi Malaysia kita. Jauhi DAP.

ABCD - Asal Bukan Cina DAP

Tiada ulasan: